24 September, 2016

Tarik Duit Cepat Kaya | Betul Atau Tipu


Siapa yang tak mahu kaya? Hampir semua orang mengimpikan harta dan berada dikalangan mereka-mereka yang berada.


Tapi!

Bagaimanakah cara untuk mencapai niat itu selain daripada "lahir sebagai anak raja"?

Saya baharu sahaja menonton 1 video ini dimana jelas beberapa pemuda sedang melafaskan ayat-ayat suci sambil ditangan mereka menyusun wang kertas. 

Sebelum kita bicara lebih lanjut, sila tengok video dibawah ini sebagai bukti ada dikalangan kita ini yang mengamalkan ilmu tertentu untuk menarik duit,



Tidak diperjelaskan siapakah dalang disebalik video ini tetapi berdasarkan apa yang boleh kita lihat (no CGI), ada jelas bahawa ini adalah proses menarik duit.

OK, kalau lah dikatakan ini bukan menarik duit, cuma sekadar menyusun duit elok-elok tapi kenapa mesti dibuat seiringan dengan bacaan ayat-ayat suci? Ini juga boleh menimbulkan persoalan.

Keduanya,
Tidaklah diketahui siapakah yang berkuasa untuk meletakkan orang-orang ini dibawah kawalannya tetapi apa yang jelas kelihatan adalah - ada sesuatu/seseorang diluar sana yang mengawal/menyelia aktiviti seperti ini.

ANDA! Sebagai insan yang mempunyai fikiran serba matang, APAKAH PENDAPAT ANDA? Sila kongsikan!


1 comments:

Write comments
Tanpa Nama
AUTHOR
24 September 2016 9:58 PG delete

Tipu lah semua ni, video pun tak jelas. Duit palsu tu buat rabun mata korang je...

Reply
avatar

Atas Talian tidak bertanggungjawab keatas komen-komen yang berbaur perkauman, buli atau apa saja yang boleh menyinggung perasaan individu lain. Komenlah dengan hati dan minda yang terbuka tanpa perlu membuat provokasi. Terima kasih diatas lawatan anda, semoga penulisan bermanfaat.